Taide 3/72

SISÄLLYSLUETTELO:

3 – Opetustoiminta museoissa – Bengt von Bonsdorff
4 – Taiteilijakoulutus ajan tasalle
6 – Taiteilijan rooli ja yhteiskunta – Arnold Hauser
13 – Taiteilijakoulutuksen vaihteita
14 – Politisoikaa taidekoulutus! – Lauri Ahlgrén
16 – Taiteilijakoulutuksen alennustila – Kari Jylhä
22 – Kohti demokraattista kuvataiteen ammattikoulutusta – Perttu Näsänen
24 – Valistajat valtion leipiin – Markku Valkonen
26 – Aimo Kanerva avaa väyliä
28 – Määrittelystä luovaan toimintaan – Antero Kare
31 – Kuva, koulu ja yhteiskunta – Christer Romilson
34 – Joukkotiedotusta ja kuvaamataitoa – Marja Seilola
38 – Sarjakuvien maailmankatsomus – Martti Sirola
42 – Esteettinen kasvatus historiapoliittisesta näkökulmasta – Diethart Kerbs
44 – Koulu ja luovuus – Antero Salminen
48 – Mielipiteitä taiteilijakoulutuksesta
54 – Totuus on taistelua – Harry Moilanen
57 – Taideteollisen oppilaitoksen uudistusten taustaa ja nykytilanne – Teemu Lipasti
58 – Tutkimus ja taideteollisen koulutusalueen suunnittelu – Liisa Häyrynen – Eeva-Maija Viljo
59 – Jyväskylän sosiaalinen kartta – O. Heiskanen – I. Krohn
60 – Televisiogerilla – J. O. Mallander
65 -Taiteilija on kansanjoukkojen kasvattaja – Helje Horila